Gabriel, een engel in Gent

 

Het was laatstleden een fijne week in Gent. Het begon met een afstuderende zelve, een verdienstelijke laureaat Stino, een aantal fijne berichten naar mijn meesterschap—het klinkt zoveel mooier in ons nederlands—toe, een middernacht bbq onder vrienden én een toonbeeld van een muzikaal broeiend Gent. Terwijl kranten vol lof spraken over de nieuwe koning-prince in Gent, kreeg ik en, ruw geschat, een veertigtal anderen een verrassingsconcert van Gabriel Rios voorgeschoteld in De Loge. Een van de drie drankgelegenheden in Gent die de stempel stamcafé mogen dragen. Klein en fijn zijn hier wel op z’n plaats. O, én lekker.

Het grappige was dat ik in al m’n enthousiasme de grootste Prince-fan die ik ken, meegesleurd heb die dinsdagavond. Jawel, de avond dat Prince blijkbaar het soort concert stond te geven dat de boekjes in zou gaan als memorabel. Echter heeft Gabriel Rios getoond wat hij waard was. Zijn met momenten engelenstem, gitaarkunsten en innemende persoonlijkheid hebben niet alleen deze prince-adept overtuigd, want heel het goed gevulde café én een pak nietsvermoedende voorbijgangers werden veroverd door de charme van deze tussen New York en Gent pendelende ex-Kasker. Dat New York niets aan de nederigheid heeft doen inboeten werd zowel tijdens (“Dit ga ik even doen met de tekst bij me. Het is pas deze namiddag afgewerkt.” of  “Mag ik dit nummer even opnieuw spelen? Het zat niet helemaal goed”) als naderhand duidelijk toen hij met een pintje in de hand vrolijk aan de toog stond te palaveren… Prince wie?

Ps: Lees ook deze mening & deze

Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 14,160 hits
