garamond memorygame

In het vak typografie kregen we de opdracht een ietwat experimentele letterproef te maken, als een soort voorbereiding naar ons boek toe. Hoewel mijn uiteindelijk gebruikte tekstletter Walbaum was in het boek, is mijn letterproef gemaakt uit de Garamond Premier Pro. Het is een memorygame geworden. Typografisch van a tot z. Niet alleen het doel, maar ook de inhoud heeft een typografisch karakter. Regeltjes, wijsheden, prachtige lettertekens etc. sieren de verschillende kaartjes. Het was vooral ook leuk om te zien wat mijn medestudenten er hadden van gemaakt. Ik kan je verzekeren dat er wel een aantal talenten tussen zitten…

One of the assignments this semester was to make a somewhat experimental type specimen. I’ve made a memorygame of Garamond Premier Pro. It was fun to make because we were absolutely free to do anything for this project, as long as it remaind a type specimen. You can find some nice glyphs, typographic rules and wisdoms on the different cards. I also found it very interesting to see what my fellow students had created. I can assure you that there are some very talented people amongst them…

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Comments
2 Responses to “garamond memorygame”
  1. Oh, super goed gedaan Tamara !

  2. jokemijn schreef:

    leuk gedaan. Ik heb mijn hele eindwerk in de wallbaum gezet, maar weet niet of ik dat nu nog zou doen, beetje een prominent aanwezige letter. De garamond premier pro ligt me nu iets meer.

Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 14,160 hits
