jewel jewel on the wall

Ik hou van oorbellen. Ik heb veel oorbellen. Ik heb, zeg maar, een lichte oorbellenverslaving. Iedereen die oorbellen heeft zal dan ook snappen dat ik ze nogal makkelijk kwijt geraak, ze regelmatig in elkaar vasthaken en ik, meer dan eens, net dat paar niet vind als ik het nodig heb. Daarom heb ik een manier bedacht om ze mooi en handig op te bergen (hangen is meer op z’n plaats). Samen met de naaicapaciteiten van mijn oma heb ik een stuk stof, 2 houten stokken en 2 haken omgetoverd tot een oorbellenhouder die ik aan de binnendeur van mijn kleerkast geplaatst heb. Het is tevens multifunctioneel, voor  zowel de klassieke ‘haakjes-oorringen’ als ‘staaf-oorringen’ én gesloten oorringen. Daarenboven is er ook nog wat plaats voor enkele armbanden en/of kettingen. Nu nog enkel aanvullen met de 20 paar die nog steeds in Gent ligt en ik heb een eigen inventaris van oorringen in mijn kast hangen. Waarvoor 3 maanden vakantie al niet handig is.

De bovenkant bestaat uit een stevige houten stok waar twee, dubbele ‘riempjes’ rond genaaid zijn. Deze rust op twee haken die ingeschroefd zitten in de kastdeur.

De rand van de lap stof is dubbel gestikt. Langs elke rij oorbellen heb ik links mijn ‘kleintjes’ geplaats omdat ik daar vaak maar eentje van heb.

Zo ziet nu de binnenkant van mijn kleerkast eruit. Een outfitje uitkiezen is nog nooit zo compleet geweest.

Onderaan zit een twee stok verstopt om het geheel wat te verzwaren zodat de houder mooi verticaal blijft hangen en niet gaat rondzwaaien wanneer ik de kast open.

Helemaal onderaan is er een zowel versierend als praktisch haakwerk aangebracht waar je dan sluitende juwelen kan aanhangen.

Comments
2 Responses to “jewel jewel on the wall”
  1. lien schreef:

    eveneens een goed idee!!! ik plak , jij hangt:d

Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 14,160 hits
