Box – Nov ’07

Het studentenleven in Gent. Je hoort er nogal wat van.

Tot je zelf student bent. Dan hoor je er niets meer van. Nee… Je beleeft het gewoon allemaal zelf. Gent is dé studentenstad bij uitstek en het hoeft niet nog eens uitgelegd te worden waarom. Wij weten wel waarom. Zelf hoor ik bij de ongelukkigen die niet op kot zitten. Nou ja, ongelukkigen. Voor mij valt het nogal ongelukkig uit omdat ik niets liever wil dan mijn eigen boontjes doppen. Niet dat het pendelen mij tegen houd om eens in het nachtleven te duiken. Onlangs waren er twee jarige zielen in mijn gloednieuwe klas. Het eerste feestje was er eentje op kot. Met bijhorende dresscode weliswaar.  Het was een rasechte ’80’s party’. Stel je eens voor: een groep jongvolwassenen in foute kleren, die uit de bol gaan op totaal foute muziek. Vetkuiven, flashy kleurtjes & Grease-hits, het kan niet beter. Of misschien toch wel… Rond middernacht besloten we ons richting de Vooruit te begeven. Zogezegd, zogedaan. Het mag gezegd worden, dit is echt iets om aan te raden. Ga ook eens met een bont gezelschap in compleet foute kledij één of andere fuif crashen. Het kan tellen! Ik hoef er natuurlijk niet bij te vertellen dat we nogal wat bekijks hadden, maar laat dit nu hetgeen zijn wat het zo leuk maakt. De gezichtexpressies van de omstanders zijn werkelijk hilarisch. Dit gezegd zijnde gaan we weer over tot het onderwerp van de dag: feesten als de beesten, fuiven tot in het holst van de nacht, zuipen tot je erbij neervalt… Het studentenleven dus. Na de Vooruit zijn mijn kamergenoot van dienst en ik terug naar haar kot gegaan waar ook een feestje aan de gang was. Het was nogal een productieve avond. Natuurlijk hebben we daar ook een kleine stop gehouden, vooraleer we in ons bedje kropen. Het tweede verjaardagsfeest was er één van een geheel ander kaliber. Van het type: gezellig een babbeltje slaan in het stamcafé van de jarige. Vrij rustig dus… Tot ik het sublieme idee had om te limboën met een net geconfisqueerde swiffer. Ook dit is er eentje om op te schrijven. Geloof mij vrij, het is ontzettend grappig om mensen, mét een pint in hun handen, zich in allerlei bochten te zien wringen. Om dan uiteindelijk toch op hun achterwerk te gaan. Ja, je kan het zelf zo leuk maken als je wilt. Dat waren mijn ‘studentenleven’ ervaringen tot nu toe. En dan heb ik nog niet eens de notoire Overpoort bezocht…

Zoals ik dus zei, tot nu toe. ..

Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 14,160 hits
