Box – Feb ’08

Examens, het doet een mens nadenken.

Vaak niet eens over hetgeen we zouden moeten nadenken. Neen, we maken allerlei hersenkronkels en gaan alle hoekjes en bochtjes in onze gedachten af. Alles, behalve de cursus zelf. Zo ben ik zelf, ergens midden januari, tot de ietwat vreemde conclusie gekomen dat er een sterke vriendschap heerst tussen de hedendaagse schoonheidscultuur en examens. Sta mij toe je een blik te geven in mijn gedachtegang… Examens staan garant voor stress. Je mag dan nog de meest easy-going-guy (or -lady) zijn, het vele blokken en de examendag zelf creëren bij zo goed als iedereen dezelfde spanning. Zo zijn er veel stresskonijnen die zelfs last krijgen van tijdelijke slaaploosheid (dit puur ter illustratie over de mogelijke impact van de stress die men verduren kan). Dan zeg ik, en velen met mij, heil aan de pepmiddeltjes! Er zijn wel degelijk mensen die dit nemen onder de vorm van medicijnen, maar ik denk vooral aan de liters cola en de oeroude klassieker onder studenten, de koffie, die naar binnen gespeeld worden. Je hoort me waarschijnlijk al aankomen nu… Cola is niet het gezondste drankje ter wereld en de aanwezige suikerhoeveelheid is goed om een acute suikercrisis uit te lokken. M.a.w., het maakt je dik. Schakelen we dan beter over op espressootjes en konsoorten? Neen. Koffie is goed voor gele tanden en dat willen we nu ook niet echt. Pas op, niet dat dit een heus drama is want tenslotte, nog nooit van ‘bleeching’ gehoord? Trouwens, ook voor het andere probleem weten we wel de oplossing. Eventjes een bezoekje brengen aan de plastische chirurg, hier en daar wat laten wegzuigen et voilà! Het is ook niet zo uitzonderlijk meer dat iemand correcties verricht aan z’n lichaam. Er worden bijvoorbeeld borstvergrotingen à volonté uitgedeeld als heuse verjaardagscadeaus. Snap je dus vanwaar ik kom met mn fabuleuze stelling rond schoonheid en examens? Niet getreurd, de oplossing is gekend. Masturberen. Naar het schijnt maakt dit enkele stoffen vrij die bevorderlijk zijn bij het studeren. Het heeft ook andere voordelen me dunkt. Het verzet de gedachten even (nou ja, hopelijk voor jou) en je verbrand er op de koopt toe nog een aantal calorieën mee. Allemaal heel gezond dus zolang het maar binnen de perken blijft…

Anders zit je weer met een geheel ander probleempje. 

Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 14,160 hits
